måndag 12 december 2016

Vinterkål och rost i trädgården - lucka nr 12

Ikväll var det sista jumppan före jul, så nu skulle det gälla att inte frestas för mycket av alla julens godsaker ! Jag hade så fin grönkål i mina odlingslådor ännu för nån dag sen, men nu har nån varit och kalasat på den, bara toppen kvar ! Kål är ju nyttigt och gott tycker även haren. Jag ska nog också försöka äta lika mycket kål som choklad under jul !!



Där bakom den där grönkålstoppen ser ni min Ernst-skylt som stått ute i ur och skur och blivit så där härligt rostig.


 Älskar rostiga ting i trädgården och jag har dem lite här och där. 



Den här brukar jag ha en fackla i.
Och för att återgå till jumppatankarna så är jag evigt tacksam för den fantastiskt måndagsjumppa jag fått ta del av i alla dessa år (säkert 20 år snart) Jag tvivlar inte en sekund på att det är den som gjort att inte jag blivit lika rostig som mina rostiga ting i trädgården ! En rostig tant är inte lika vackert som en rostig burk ! Ha ha !

Hälften av adventstiden är avklarad- imorgon Lucia
 - nu ska jag dricka fänkolste !

Ha de gott- ät kål !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...