tisdag 13 december 2016

Burkängel - lucka nr 13

Luciadag och jag har fått se många fina, små skönsjungande lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar och pepparkaksgubbar. Alltid lika mysigt och stämningsfullt på dagis när vi firar lucia. Dessutom har vi fått träffa gamla arbetskamrater som är glada pensionärer idag. Traditionellt är de inbjudna till luciakaffet och det värmer i hjärtat att få träffa dem !
Har inga luciabilder att bjuda på, men nog en sorts ljusbudbärare i alla fall.

Burkängel och värmeljus-stjärnor
Konservburken har stått på diskbänken en tid och väntat på att endera bli bortslängd eller återanvänd ! Satte plåtsaxen i den och gjorde ännu en Ernst-grej, OMG, må det vara den sista ! Den fick sällskap av några stjärnor gjorda av värmeljushållare. Vill ni ha beskrivning på hur man gör ängeln så finns den här ! Den är lite charmig i sin plåthet om man gillar plåt och det gör jag !

Himlen har fått onödigt många nya änglar den senaste tiden och jag önskar jag kunde plocka ner dem och ge dem tillbaka till sina nära och kära. Jag kan inte det, men jag kan tända ett ljus och sända en varm tanke till de som har det tungt just nu...

Ta hand om varandra !

Kram

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...