lördag 10 december 2016

Lumikranssi/Snökrans - lucka nr 10

Sitter i soffan helnöjd med mej själv och dagen, lyssnar på gamla fina julsånger från youtube och bara myser ! Nöjdheten kommer sig av att jag har rotmosen och köttbullarna fixade och då är det bara resten kvar ! 😁 Dessutom har det varit en vacker dag i vår stad, med sol och minusgrader. Vid Bockis har det varit julmarknad och hela flocken (jag, Tom och Bella) gick dit på promenad..Bella är alltid så sprallig och lycklig då vi går alla tre, skuttar hit och dit som ett lyckligt barn ! Nå hon e ju vår bebis !😊

Började ändå dagen med att äntligen få min "Lumikranssi" helt färdig ! Det är alltså ett virkprojekt som jag hållit på med en tid. Man virkar öglor av yllegarn runt en metallring, sen ska den tovas i tvättmaskin och få belysning. Det var tovningen och belysningen jag fick fixad idag och jag är riktigt nöjd med slutresultatet !


Färdig virkad, 260 öglor !

Färdigtovad i tvättmaskin, 150 minuter i 60 grader !

Ulliga öglor
Med 20 st ledlampor i !
 Gillar min krans, tänkte först ge bort den,
 men den får nog stanna här på Grånne !
Om nån blir sugen på att göra en sån
så får man köpa materialet på Taitokeskus i Vasa.

Vid Bockismarknaden fick vi också inhandlat julbordets öl 
och lokalproducerad choklad från Suklaaparatiisi som ligger bara ett stenkast från vårt hem !


Till Bellas förtjusning eller förskräckelse
 hade också två Highlandoxar flyttat in vid Bockis ! 

En mamma med sin kalv !
Kul med lite kreatur i vår stadsdel !

Ha en skön lördagskväll alla  
och håll tummarna för fantastiska Saara Aalto !

Carina




2 kommentarer:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...