onsdag 21 december 2016

Julpyssel på vårt dagis - lucka nr 21

Idag, äntligen, gick jag runt till alla avdelningar på dagis och tittade vad de hade julpysslat. Det är nästan katastrofalt hemskt att man inte tar sig tid att gå in till varandra och se hur fint det är pyntat på olika avdelningar ! Borde vara obligatoriskt att göra julbesök till varandra ! Nåja efter en snabbrunda med kameran idag så bjuder jag på pyssel av olika slag:


Tomtar av höstörar och ull av förskolebarn

Traditionell girlang av förskolebarn

Julmönster med hamapärlor på förskolan

Magnet på baksidan
Torrtovade hjärtan på pinne av förskolebarn

Granar med garnsnurr och kottetomtar av 3-5 åringar

Barnens små granar blev en stor fin gran !
Barnens egna vimplar

Pepparkasfigurer i papier maché av de minsta
Granar av glasspinnar av 3-5 åringar

Änglar av garn

Tomte-tavel-vägg av 3-5 åringar
Det känns lite tokigt att bara bomba er med bilder, skulle ha haft steg för steg bilder till flera pyssel. Men är det nåt ni vill veta mera om hur man gjort är det bara att kommentera eller ta kontakt !

Själv har jag idag tagit in julgranen och placerat ut lite tomtar och änglar här och där. Granen och jag blev inte osams, vi är faktiskt bästa vänner ! Ädelgranen står så ståtligt i en gammal rottingkorg (ja den är säkert 50 år gammal och det har varit en sån där fin stor glasflaska i den som man bryggde vin i förut) och jag har pyntat den med ljus, bollar och egna små papperspynt. Pappas egenhändigt gjorda bockar står vid sidan och håller koll och toppen pryds av Sofias julstjärna ! Jag är nöjd, rummet känns mycket julmysigt !


Jag önskar mej snö i julklapp, inte tö !

..men vi går ju mot ljusare tider i alla fall !

God kväll !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...