söndag 23 december 2018

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tider. Dagen har varit fylld av julbestyr, men inte en gång har jag känt stress...helt otroligt..är det nåt man lär sig med åren eller har man bara blivit lite bättre på planering då det närmar sig jul !? Köpte nog de sista julklapparna och julmaten idag, men det gick otroligt bra. Nu har jag bordet dukat inför morgondagen, klapparna är packade, ljusen tända på gravarna, det mesta av maten förberedd (tog just ut skinkan, vill smaka på den NU !) ..ja-a tror jag aldrig varit så lugn dan före dan..

 Syltad fänkål gjorde jag idag och det är ett gott tillbehör till både fisk och kött på julbordet !
De sista dagarna på jobbet var också lugna, vi pysslade och gick till knytteskogen med julgubben och gav juläpplen till alla djuren. Ingen stress där heller ! Tycker det är så otroligt viktigt att barnen får uppleva glädje i att GE och inte bara FÅ ! Då vi kom till skogen såg vi massor med djurspår i snön och vi såg också vår kära Håkan Kråkan, en hare och ekorrar och alla fick de fina små juläpplen av barnen.

Gick också runt och fotograferade lite på julpyssel på avdelningarna innan de skickade hem det..



Helt underbara saker de gjort ! 

Nu vill jag önska alla en riktigt 

GOD JUL 
och ett 
GOTT NYTT ÅR ! 

Kram
Carina
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...