lördag 17 december 2016

Egna paketkort - lucka nr 17

Brukar inte städa så noga till jul, men köksytorna vill jag ha rena och det har de blivit idag ! Tom fixade fläkten (det äckliga och obekväma) och jag resten ! Underbart då man fått det gjort. Var också en sväng till marknad på Smedsby torg med Sofia, Kristian, Iris och Bella. Där handlade jag en Ingefärsglögg och tomat-chilimarmelad, mums ! Sen for vi en stund till en hundpark och till vår allas glädje var där tre lapphundar och gissa om alla fem hade en rolig timme i parken !
Väl hemma fick jag lust att pyssla lite. Paketkort hade jag tänkt göra själv i år. Så jag testade en idé som jag tänkt skulle bli bra.


De här förpackningarna som man köper mat i är gjorda av ett härligt mjukt material. De kan man återbruka på ett fiffig sätt !


Klippte ut bitar i hård kartong och bitar av matförpackningen


  ritade med tjock blyertspenna en figur . Tryckte på ordentligt !


Dutta färg på


och tryck mot kartongen


Det här är en rolig grej att engagera barnen i. Blir hur fint som helst med deras tomtar eller nåt annat juligt. Och det här tycker barnen om, lite trolleri minsann !!!

 Själv fastnade jag för granmotivet eftersom mitt julpapper är granigt och naturligt !



 Härligt med naturliga trender !

Det här paketet skall min mamma få !

Imorgon ska vi julstäda resten av huset och köpa julgran ..och sen kan man fundera på om det finns nåt mer man kan hitta på, he he ..jo lingonris måste jag ha..blir en skogstur med Bella då  !

Skön lördagskväll alla !

Carina


1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...