söndag 11 december 2016

Hyacintvas på Ernst vis - lucka nr 11

Satt och gjorde julkort och så tar limmet slut !! Argh, jag har ett helt pysselrum fullt med material, men inte LIM !!! Nåja fick ju en orsak att se på reprisen av Ernst nu då och så kan jag ju blogga lite om en Ernst-grej (från nån tidigare julsäsong) jag gjorde idag. Köpte en riktigt fin hyacintvas av en god vän som har en gårdsbutik, Christinas shop och då blev jag inspirerad att göra egna hyacintvaser.

Då behöver man hyacinter, glasburkar, pinnar, sekatör och järntråd.
 Jag använde en äppelträdskvist. 
Knipsa 3 eller 4 bitar och fäst ihop med järntråd.
 Sen sköljer man bort all jord från hyacinten, sätter lite vatten i botten på glasburken, lägger hyacinten att vila på pinnarna och petar ner hyacintrötterna i burken.
 Om man vill kan man ju fästa en ljushållare på kvistgrejen ! 😊

I mitten ser ni den fina hyacintvasen jag köpte av Christina !

..och naturligtvis har jag också en Ernstburk med hyacint i,
även den (glasburken) köpt av Christina.


Yes, nu gick gubben och hunden till butiken för att köpa lim åt mej !

God fortsättning på söndagskvällen 
och tredje advent ! 

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...