torsdag 22 december 2016

Brännpenna är bra att ha - lucka nr 22

JULLOV..eller nej JULLEDIGT..eller egentligen SEMESTER..oberoende vad det heter så ska jag inte ställa väckarklockan på ringning på 10 dagar. Har ju automatisk väckning av lurvig varelse som kryper upp och börjar gosa då hon tycker natten är slut, men oftast är vi ganska överens om tidpunkten för en uppfriskande morgonpromenad !
Idag tror jag det sista julhandlandet är överstökat..fick min halva kalkon, ägg och potatis från Reko-torget och fisken från hallen. T.o.m en julklänning från Indiska kom med i shoppingkassen av bara farten.
Men det som jag skulle berätta om var ett annat spontant köp från en affär som börjar på L och slutar på dl och som har riktigt bra och fiffiga grejer billigt ibland. Jag skulle bara köpa deras finfina Bresaola, men kom ut med både julskinka och Woodburning Iron Set.


Jag älskar att ha verktyg som man lätt kan ha till hands och bara plugga i och använda när pyssel-lusten faller på ! Och efter att jag köpt den här kom jag genast på en naturlig idé vad gäller paketkort och dukning !

 Gubben fick lov att såga till lite trämedaljonger 
så jag fick prova min nya brännpenna !
 Den hade 14 st olika spetsar !
 Med min Dremel och borr-set fixade jag till hål i medaljongerna, både för
och detta bästa skruvstäd, så bra att ha !
 paketkort och till julens dukningar !

Spetsarna blev superheta, så medan jag väntade på att de skulle kallna och få byta passad jag på att rimma lite till julpaketen ! (Rimmet hör till svärmors paket..ha ha ..men en rktigt speciell klapp !)

Det här paketet ska min pappa få !
Dukningsidén får n se imorgon ! 

Hejsvejs, nu börjar ju sista Jul med Ernst !

Carina

1 kommentar:

  1. God idé. Jag äger en brännpenna och här gav du en ny idé. Tack.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...