fredag 16 december 2016

Glöggtips - lucka nr 16

De flesta jag känner vet att jag älskar glögg ! Jag inleder glöggsäsongen redan tidigt på hösten och älskar att prova nya smaker i sortimentet !
Idag var jag till ett för stort varuhus och handlade, det tog 2 timmar och 200 euro ! Men i bagaget hade jag förutom en massa annat onödigt, två favoriter för i år !

De här båda dricker man ur små glas, inte muggar ! Blossan 1895 kan du dricka både kall och varm ! Som kall är den en portvinsliknande god efterrättsdryck och som varm en god glögg. Perfekt till efterrätten eller fördrinken. Den andra som har en smak av lakrits och choklad är en utmärkt varm shot till alla tillfällen ! Säkert god att ha med i termos på en vinterfest ! Ungdomlig på nåt vis !

Så mycket mer tänker jag inte bjuda på ikväll, men jag köpte faktiskt en del decilitrar starkt och nejlikor och kardemumma idag för att göra egen glögg enligt " Vanhan viinikauppiaan jouluglögis" recept !

Avslutar med en bild som jag tog med min telefon
 då jag körde hem från jobbet idag !


God kväll !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...