torsdag 15 december 2016

Två som gör mej glad - lucka nr 15

Oj så rolig eftermiddag jag fått ha idag ! Slutade tidigt och gick en stund på stan, köpte en julklapp eller två, men stod inte ut med att gå i affärer då solen sken och det var världens finaste decemberdag. Hade lovat att sköta Iris, så jag for och hämtade henne tidigare än avtalat. Gissa om hon blev glad, kastade sig på rygg och sprattlade som en tok då hon såg mej ! Och hundmommo var lika glad, fast det där ryggsprattlet lät jag bli ! Och gissa om Bella blev glad då vi kom hem till oss. Jag rustade mej med kameran och släppte ut hundarna på gården...det var FULL fart en lång stund..inte så lätt att fotografera precis...

Ta mej om du kan kompis !

Kom så söker vi lite harbajs !


Här finns massor, mums !

Nu e jag mätt !

Jag å !

Ska vi ta en promenad då ?!

Bella och Iris - bästa vänner !
 De där båda fyrbenta varelserna gör mej varm ända in i själen !

15 december var en av många fina decemberdagar och det sägs ju att det blir en solvecka på sommaren för varje dag som solen lyser i december ! En fin sommar blir det 2017 !

Men oj,

hej då,, 

nu börjar ju

Jul med Ernst !

Kram

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...