lördag 3 december 2016

Ljusstjärna - lucka nr 3

Julfest med bästa jobbgänget tar på krafterna för en tant ! 😅 Men så roligt som vi hade så är det värt all trötthet idag ! Stort tack till alla som gjorde festkvällen så lyckad !
Tänkte i dagens lucka berätta om en stjärna, en stjärna av trä och papperssnöre, en stjärna som jag gjort på Taitokursen. Den lyser så fint nu på vår vägg i vardagsrummet.


Stommen är av trä och den målades först vit. Sen snurrar man runt papperssnöre som är doppat i limvatten (50/50)


Sen då allt har torkat petar man in en ljusslinga i stjärnan och så är den klar.

Så här sitter jag nu i soffan och ser på min stjärna som faktiskt är mycket finare i verkligheten än på bilden.


Och här tänker jag sitta resten av kvällen, 
eventuellt sy lite mera på mina julkort


och se på "Så mycket bättre" senare
om jag hålls vaken ! 😉

Godkväll !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...