söndag 18 december 2016

Lampskärm av lingonris - lucka nr 18

Jag har julkänsla. Det beror säkert på att huset doftar rent. Vi har julstädat idag och man bara myser av välmående..julafton borde vara imorgon ! Men så är det ju inte, det hinner bli råddigt ännu..men grunden är ren och alla arkeologiska fynd bakom soffan är i dammsugarpåsen !! Mitt i städandet tog vi oss en paus och stack till skogs...så skönt att få lite frisk luft och skogens fridfullhet ! Bella fick vara lös och njöt av friheten och jag plockade lingonris till mej själv och enris till svärmor.

 Vi såg inga människor, ingen vind och 0 grader, helt underbart att bara vandra och njuta. Gissar att alla andra julshoppade !

Hade förstås en baktanke med lingonrisplockandet. Har en gammal lampskärm som jag tänkte klä med lingonris och hänga upp i köksfönstret nu till jul.

Tänk att det t.o.m fanns bär på vissa kvistar
Lampskärmen

 Började snurra fast lingonris, med hjälp av järntråd, nerifrån upp en böj i taget !

 Skruvade sen bara bort kupan på lampan i fönstret och ersatte den med lingonrisskärmen ! Mycket finare i verkligheten än på bild, men så är det ju ofta !
Är supernöjd med dagen och min skärm,
nu fyra dagar kvar på jobb och sen jullov
..int lika långt som vanligt, 
men nog så det räcker !

Ha en god söndagskväll 
och fjärde advent !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...