måndag 5 december 2016

Min naturliga dörrkrans - lucka nr 5

Ha ha borde nog köpt en dörrkrans på Stundars julmarknad, men då jag gick där och såg på kransarna och priserna, så tänkte jag att en sån kan jag nog vira ihop själv ! Nåja jag hade en idé och jag kunde ha gjort den finare, men den här kransen jag vred till idag är bara så JAG ! Råddig och osymmetrisk, men ganska naturlig ! Kanske jag gör en till, kanske int, jag är inte nöjd med den ! Så här ser den i alla fall ut :

 Gjorde den av ädelgranris, tuija och mossiga kvistar.

 Rottinghjärtan hittade jag i en gömma, 
tror jag köpte dem urbilligt efter julen ifjol.

Upphängningen är jag mest nöjd över. 
Den är från nån gammal väggbonad, ett loppisfynd,
 blev en extra fin detalj tycker jag ! 

Idag har jag förresten haft semester. Så skönt. Blev bjuden på restaurang Centrals jullunch av min man idag. Det var sagolikt gott, är fortfarande mätt.  
Om ni går dit, missa inte den här rökt sik-sikromskaka på malaxlimpa !! It taste like heaven !

Hela menyn kan ni se här !

MEN jag blev riktigt besviken över att menyn vid stående borden enbart var på finska, det var mycket konstigt med tanke på vår tvåspråkiga stad ! Skulle gärna ha läst vad vi åt på svenska också. Besviken på mej själv också för att jag inte påpekade det för den annars mycket trevliga personalen, men det ligger inte i min natur att klaga och gnälla...så är det bara.

Avslutar dagen med 

The BFG poster.jpg
😊

..imorgon firar vi vårt lands 99:de självständighetsdag
och så är det förstås Kvinnornas julmarknad ! 

Ha de gott alleman ! 

Carina 


1 kommentar:

  1. Jag tycker den blev fin och originell :) Ibland blir jag trött på mig själv för jag tänker också ofta "en sån där kan jag göra själv"...det kanske jag kan - men hur ofta blir det verkligen av?

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...