söndag 14 december 2014

Dagens lucka: Hyacintarrangemang

Tänk vad underbart glad man kan bli av att vakna till en minusgrad, en millimeter snö på trappan och en låg decembersol !! Inte läge för att stanna inne, ut på långpromenad med gubben ! Han ville se havet....


Efter en härlig promenad längs stränderna i vår stadsdel fick jag helt ny energi ! Tänk vad vädret kan påverka oss ! Må det nu bli ett väder som passar oss nordbor över jul !

Idag har jag bl.a pysslat lite med hyacinter, jag gillar dem för doften  och att de ändrar utseende från dag till dag ! Köpte enbart vita hyacinter idag, de är vackrast !


 Använder så enkla saker som möjligt till min jularrangemang, gamla korgar som finns i huset, konservburkar, mossa från bakgården och julpynt från jullådan ! (ps. i telefonen på bordet snurrar min nyaste app;  Julradion ! ) 


 I år blev det också lite stickat, 
nämligen ärmarna från tröjan jag klippte till lampskärm igår !


 Ibland är det de små detaljerna som gör det !



Ha ha gillar nästan mina tröjkrukorna bättre än lampan !

En bra dag har det varit och som pricken på i kom den utflyttade sonen hem och tog hand om gammalt julpynt som jag inte längre behöver, han ville julpynta i sitt tillfälliga hem ! MYS !

God kväll denna 14 december

och

tredje advent !


Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...