fredag 12 december 2014

Dagens lucka: Jullunch med fulla poäng !!

Som jag skrev igår så skulle jag göra nåt idag som jag aldrig gjort förut ! Jag vet att det jag gjort är vardag för många dessa tider och kanske bara känns jobbigt, men för mej var det fest och nästan lika pirrigt som på julafton !
Jag har för första gången i mitt 50 åriga liv ätit jullunch på en restaurang !!! I mitt jobb är det ju inte möjligt att bara sticka iväg och äta lunch på restaurang, men idag fick jag (eller var tvungen) att sluta tidigt och min man hade bokat bord och ville bjuda mej på Strampens julbord.
Då vi anlände dit blev vi visade till vårt bord och ägaren själv bad oss sitta ner och vänta så skulle vi strax få en glögg !! Djiises bara det var ju värt att gå på jullunch !! Sen kom en trevlig servitris och berättade hur hur vi skulle gå till väga och var allt fanns ! Vilket fint och proffsigt mottagande !
Med stor förväntan och nyfikenhet tog vi oss an förrättsbordet och där fanns en otrolig mängd läckerheter mycket snyggt upplagt. Allt smakade helt ljuvligt och jag önskade så att jag för denna enda gång i livet inte skulle känna mättnad ! Mättnaden kom förstås krypande efter två omgångar till förrättsbordet och då hade vi varmrätten och ett helt ljuvligt efterrättsbord kvar ! Men skam den som ger sig, idag skulle jag äta mej fyrkantig och det gjorde jag också ! Nu drygt tre timmar senare är jag fortfarande proppmätt, men LYCKLIG !! Jag ville inte förstöra matglädjen med att börja fotografera maten men här kan ni läsa vad vi åt!
 Det här fotade jag då vi var klara !
Dessutom är ju Strampen den mysigaste miljö man kan äta julmat i och det var mycket folk (trots att det ser tomt ut på bilden ) och en stort gäng "betydelsefulla" herrar sjöng "Helan går" i ett hörn lite längre bort. God mat, fin stämning, bra service och trevligt sällskap !
Det var den bästa julklappen ! 

Stort tack till kockarna och personalen på Strampen 
och kärleksfullt tack till min man ! 

Missa nu för all del inte detta julbord alla ni som bor i närheten, 
det är värt varenda cent !

Det om detta denna fredagen den 12 december !




1 kommentar:

  1. Oj vad många inlägg här som jag missat ...
    men det är väl så i juletid!
    Strampen har jag besökt också .... blev bjuden av "mitt" juntateam på en jämn födelsedag!
    Säger också ... vilket ställe!!
    Önskar Dig en stressfri GOD JUL!
    Kram Vivan

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...