tisdag 9 december 2014

Dagens lucka: En bra dag på jobbet

Uuuups, tänkte nästan glömma bort dagens lucka ! Skyller mest på min man för här blev kvällen inte alls som jag hade tänkt mej. Jag hade tänkt färdigställa julkorten, men mannen ville ut och gå och det säger jag inte nej till så vi gick på långpromenad, fixade sen lite extra god mat och såg på en bra film; "Life or something like it" med Angelina Jolie. ..och nu är klockan plötsligt nio..julkorten ligger och väntar och..ja de må vänta lite till..
..för här ska ni kan få en snabb glimt av min vardag som faktiskt idag var lite annorlunda än normalt och en riktigt bra dag har det varit !
Vi gjorde ett besök till Österbottens museum som varje år ordnar når speciellt program för barnen med anknytning till julen ! I år fick vi ta del av berättelsen om Lucia. Barnen lyssnade väldigt uppmärksamt på vad som berättades och vi fick veta mycket om Lucia som man kanske inte tänker på när den dagen firas.


Som avslutning på besöket fick vi sätta oss på golvet intill museéts stora gran och lyssna på Sankta Lucia.


Kunde inte låta bli att beundra de fina och speciella julgransdekorationerna 
som elever från nån skola i Vasa hade gjort !


Efter besöket hade vi god tid och barnen önskade att få leka i Setterbergsparken en stund och det fick de förstås. Efter det önskade vi vuxna att gå tillbaka via havet och det fick vi förstås ! ;-)


 Tänk att det är öppet vatten ännu här i vår nordliga stad. 
Änderna följde med oss hela vägen längs stranden
och barnen beundrade deras beteende !

Vi hade en fin förmiddag tillsammans och hur tröttsamt det än må kännas denna tid på året så älskar jag mitt jobb ! Det går aldrig att förutspå hur en dag kommer att bli och det är så skönt !


Fånga dagen !

Det gjorde vi idag den 9 december 2014 ! 

Må gott !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...