söndag 7 december 2014

Dagens lucka: Årets jul-dörr-krans

Sköna söndag ! Av alla dagar i veckan är söndagen den bästa ! Man får sova länge, man har energi att göra en massa eller bara slappa och så här före jul får man mysa med tända ljus kring sig. Min söndag har innehållit allt det där, sovit länge, steg upp, tände ljus och brasa, åt frukost i soffan, städade lite både hemma och hos svärmor, pysslade julkort och dörrkrans och inget kändes stressigt, tungt eller jobbigt, bara roligt ! Det som jag verkligen ville få gjort idag var dörrkransen och det enda lilla stressmomentet där var att jag hade ingen aning om hur den skulle se ut eller vad jag skulle använda för material ! Rotade lite, knipsade lite och så blev det till slut en dörrdekoration...tror jag ! ;)


 Vet inte riktigt varifrån jag har denna träring med fyra hål i, men ville inte riktigt gömma den så jag valde att trä en najtråd genom två av hålen och låta det bli som en dekoration och sen lämna en del av ringen synlig.


 Gjorde sen små knippen av gran-, cypress- och blåbärsris..

-


Ville ha nåt som fyllde upp nere på kransen och hittade en gammal minikakform, lite tyg och en plastkristall !



 Det var nog inte riktigt sån här krans jag hade tänkt mej 
men nu blev den så här !  Gillar ändå att man kan göra en krans av material som finns hemma och spara lite slantar på detta vis !

Får väl duga i år !

Nu har vi tryckt i oss good hemlagad pizza 
och snart kommer Maria Langs deckaräventyr 
och jag har sen tur imorgon !
Alltså..

NO HÄTÄ..

..skall njuta av denna söndagskväll den 7 december !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...