onsdag 10 december 2014

Dagens lucka: Granar av papperssnöre

Har lite svårt att slita mej från Nobelfesten, men måste väl försöka visa er nåt trevligt pyssel idag också ! Har varit på sista Taitokvällen, som alltid är lika trevlig med knytkalas, julpyssel och underhållning av trevliga kurskompisar (själv var jag lite extra trött ikväll) ! Ikväll gjorde vi bl.a egna pepparkaksformar. Men förra gången testade jag göra två "granar" av pappersnöre runt en styroxkon och ikväll var jag lite spänd på hur de skulle se ut då de torkat !

 Använde mej av ett pappersnöre med kopparinslag. 
Förstår mej inte riktigt på koppartrenden, men här var det snyggt !


 Klädde in konerna med plastfolie

och doppade små nystan av snöret i en blandning av vatten och trälim 
och började snurra runt..lite kladdigt var det nog !
Ikväll var det bara att vrida bort dem från konen 
och ta bort plasten och så var de färdiga ! 


När jag kom hem testade jag sätta små batteridrivna ljusslingor i dem..
Helt nöjd !

och så här fina blev några pepparkaksformar (äppelformen är min) som gjordes ikväll:


God fortsättning på Nobelkvällen den 10 december !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...