måndag 1 augusti 2011

Hej Augusti !

Förut när jag var liten tyckte jag augusti var den bästa månaden på hela året ! Det berodde nog på att det är min födelsemånad och som liten längtade man ju efter sin födelsedag, numera är det ju inte så ! ;) Jag tycker fortfarande jättemycket om augusti men numera känns månaden som ett litet slut på en underbar tid med vår, sommar, värme och ljusa nätter (och att man åter blir ett år äldre) !
Tycker ändå vi får känna oss rika i den här delen av världen som har nya årstider att längta till. Sensommaren och hösten är ju så fin med all färgprakt, allt det goda som finns att samla i naturen, att luften är frisk och att det skymmer om kvällarna ! Och nu börjar det onekligen skymma redan...och då behövs det ljus och lampor att tända !
En av de sista semesterdagarna röjde vi lite sly vid stranden och en del av det var vide. Med vide kan man ju göra så mycket och då jag kom att tänka på ett lamp-skärms-skelett som jag fyndade på loppis för nån vecka sen, kanske man kunde få till nåt.....

Skelettet för 1 €

Videkvistar helt gratis

Bara att fläta, lite knepigt med riktigt färsk vide, men det gick !

Inte världens snyggaste men jag var nöjd !
 Så var det bara att fixa så den lyser också 
och det var ingen konst för min händige man !


En lite annorlunda lampa får lysa upp våra höstkvällar ute på sommarsugan !

Har varit första dagen på jobb idag och det gör ju också att det känns som om sommaren är slut - men det är den ju INTE !!

Nu ska vi njuta av ljumma och skumma augustikvällar !

Ha de gott !

Carina

3 kommentarer:

  1. Hur snyggt som helst! :-) Enkelt och bra. Och ja, alla årstider har sin charm. Har börjat uppskatta augusti och hösten mer och mer för nu får man börja tända ljus och sitta framför brasan... Mysigt!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mysig lampa du fixat. Kul med nya utmaningar! Hui, så kallt det är ute i kväll. Beskärde äppelträden och fick inte de färdigt för att jag frös så. Jo, jag vet det finns kläder, men jag vägrade gå in och byta bort shortsen. Jag tycker augusti känns vemodigt. Månne inte jag också blir van med hösten :o)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lamppa nu har lagat!!

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...