söndag 14 augusti 2011

Kul med pinnar

Alltså det här veckoslutet har jag varit riktigt LAT ! Har mest sett på då Tom jobbat med träd och ved och bara känt att orken inte riktigt räcker till.....Men ett uppdrag fick jag i alla fall från jobbet och det var att plocka ett ämbar fullt med pinnar ! Pinnarna ska barnen ha att leka med i lekstugan och på gården ! Det var ju inte så betungande... Jag plockade små torra pinnar på stigarna i skogen och så knipsade jag av de finaste vita grenarna  från en björk som Tom hade fällt !




Vad skulle man kunna hitta på med pinnarna ? Skriva med dem kanske, sortera, bygga nånting eller leka Plocke pinn....jag möjligheterna är faktiskt många och med barnens fantasi kan det bli vad som hellst ! Tvivlar inte på att vi kommer att ha riktigt kul med pinnarna på dagis ! Jag hade också en trevlig lekstund med pinnarna ! Byggde en stege och gjorde en slända...



Stegen står lutad mot ett cementrör som jag har som blomstapel med hängpelargoner i !

Lite dåligt samvete får jag nog då jag ser på mängden av ved som Tom fixat till medan jag lekt med mina pinnar ! ;-)




Men så är det ibland, 
jag tror jag behövde ladda lite extra
 inför veckan som kommer !

Ha de gott !
Carina

1 kommentar:

  1. Man behöver "leka av" sej lite nån gång nu och då.... ;o))

    Vad fin stegen blev...

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...