torsdag 4 augusti 2011

Trädgård i blom

Träffade en trevlig äldre tant ikväll, vi pratar alltid blommor då vi träffas. Ikväll pratade vi bl.a om hur fort allting blommar ut och att man knappt hinner njuta av prakten innan allt vissnat ner. Hennes trädgård var som vackrast vid midsommar sa hon. I min trädgård blommar det som mest nu, eftersom jag medvetet vill ha perenner och buskar som blommar nu när man tillbringar mera tid hemma igen !

Helt vanliga

ringblommor

Höstflox i olika färger

Min bollhortensia

är helt fantastisk i år med megastora blommor !
Astilben blommar också fint !

De va några favoriter i trädgården nu just !
Men visst har mycket blommat ut och vissnat bort. Men det kan man ju också njuta av för vissa blommor är fina även som utblommade ! 

Nästan utblommad oregano och fröhus från krollilja

placerade att torka i en korg på kvistväggen !

 Finns så mycket mer jag skulle vilja visa men jag har lite panik faktiskt för min kamera har fått fnatt ! Den surrar, darrar, tar oskarpa bilder och zoomar av sig själv, så nu är jag livrädd att den håller på gå sönder ! Tänk om jag måste köpa en ny, finare, bättre........de vore ju synd ! ;) 

2 kommentarer:

  1. Nämen vad du har frodiga blommor i din trädgård! Hos mig har det mesta torkat bort i hettan. Är lite lat med vattnandet...H. Tilda

    SvaraRadera
  2. Härliga blommor du har!

    Själv är jag inte bara lat med vattnandet, jag är även borta långa perioder vilket gör att inga vattenkrävande växter överlever hos mej... ;o))

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...