onsdag 10 augusti 2011

Betongblad och gröna kottar

Jag har otroligt frodiga växter i min "vit-gröna" blomrabatt i år. Vissa blad är riktigt stora och fina. Vet faktiskt inte vad de heter men så här ser de ut:



Tänkte att jag skulle prova att gjuta lite fina betongblad av dem.
Gjorde små sandhögar och lade bladen ovanpå, blandade till betong och klappade ut det på bladen:



Väntade två dagar....... 


De blev ganska bra, men jag hade lite väl mycket betong ut över kanterna !
Förra veckoslutet på sommarstugan tog vi ner en del träd, bl.a en tall som hade så fina gröna kottar. jag kunde inte låta bli att plocka dem, visste inta då vad jag sku göra med dem, men gröna kottar på ett betongblad blir väl fint !


Ingen aning om hur länge kottarna hålls gröna, men hoppas vi får njuta av dem en tid i alla fall ! Mera träd skall i alla fall fällas på tomten, vi behöver mera sol och mera ved och träd finns det gott om. Tom har snickrat ihop en ny fin "sågabock" så man får väl nog vara skogshuggarhustru resten av hösten !

Men nu är det sent och ögonen är trötta, imorgon kan det bli ännu senare för då är alla människor konstiga i Vasa, så även vi ! Hoppas vi ses på Konstens natt ! Gonatt !

1 kommentar:

  1. Dom blev jätte fina!
    Jag måste få tummen ur -----, och komma igång med betongjutning. Det verkar så kul.. Och vilka fina saker man kan göra av betongen.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...