onsdag 24 augusti 2011

Konstig rost - rostig Konst

Yes ! Igen klarade jag av en förkylning med blotta förskräckelsen ! Jag brukar kalla dem mina två-dagars-förkylningar och så var det nu också. I måndags blev jag snuvig och hängig, men idag återvände energin ! Jag fick gräset klippt och sen fanns det ännu energi kvar till lite pysslande ! Det var ju så varmt ute så det fick bli lite utepyssel. Köpte några rostiga "grejer" på Juthbacka som jag verkligen inte visste då vad jag skulle använda dem till......

En speciell länk, ett grytunderlägg ? och ett pepparkakshjärta
Grävde lite i vårt eget skrotgarage och hittade några små prylar och hoppas inte husets karlar märker att nåt fattas, fast det är omöjligt, så mycket skrotlådor som det finns......skrot för vissa, skatter för andra !

 Förresten så var skrotlådan en gammal symaskinslåda, den ska jag nog förhandla mej till !
Nåja, jag tog fram lite järntråd och och virade ihop en konstig, rostig mobil !

Hade lite svårt att hitta en bra plats för den, någonstans vid terassen fick det bli !


 Gillar verkligen länken jag köpte för 1 € !




Nu hänger den i allafall i hörnet av vår terass. Kvaliteten på bilderna är inte den bästa men det rostiga "konstverket" fungerar bra där bland klematis och klockranka ! Jag är nöjd ! :)
Nu ska jag vaka halva natten för dottern och hennes pojkvän kommer hem från Turkiet kl 01.00 och jag har lovat hämta dem från flyget (det var före jag visste att jag skall till 07.00 till jobbet imorgon !) Nåja inte ska man sova bort livet !

God Kväll ! 

6 kommentarer:

  1. HejHopp! :) Va fint skrot det finns hos er ;) Ditt konstverk blev fint! Passar perfekt vid klematisen.

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Vi är också skrotsamlare med tusen idéer men oftast blir idéerna bara idéer. MEN ibland lyckas det ju bli nåt fiffigt!

    SvaraRadera
  3. mycket häftigt och dekorativt jag gillar skrotsaker i trädgården, och även pinnar som jag såg att du jobbat med, inspirerade, hälsning Iréne

    SvaraRadera
  4. Vilket imponerande smycke du gjorde till terrassen!
    Ha en skön villa-avslutning om du firar en sådan! :o)

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg grej du byggde!!

    Somliga ser vad som passar ihop..... ;o)

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer ! Tänk att det alltid blir nåt bra av det som man minst trodde på men ändå hade en känsla för ! ..och jo jag firar villaavslutning,,en viktig högtid i vår familj med kräftor, ljus och raketer ! He de gott alla i augustinatten !

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...