fredag 19 augusti 2011

Skrot-härlig-marknad

Så var det avklarat då igen, Juthbacka marknaden i Nykarleby ! Fantastiskt hur mycket folk som vallfärdar dit varje år och hur mycket skrot och fina fynd man kan göra på några timmar (och då hinner man ju inte se allt heller) ! Det har blivit tradition för oss att fara dit varje år och söka nåt vi behöver, eller inte behöver men som kan vara bra att ha ( vi har ju absolut int nå skrot hemma) ! ;-) Jag hittade i alla fall många saker som jag hade på min lista; trasmattor, rostiga saker, gamla knappar, gamla gafflar och skedar, plastgrejer för betonggjutning och ovala ramar ! Gillade speciellt två gamla knappar för 50 cent !



 Så nu återstår att se vad man kan hitta på med dessa skrotfynd ! Jag börjar ha en rejäl hög med loppisfynd som bara väntar på att bli "om-pysslade" och få sin plats i huset eller trädgården ! Men tycker almanackan är så fullplottrad hela augusti....nåja nu ska vi njuta av skärgårdsliv och det kändes riktigt skönt att åka ut ännu ikväll fast timmen var sen !
Nu ett glas vin och lite finest dark chocolate ! God kväll !


2 kommentarer:

  1. blir intressant att se vad du pysslar ihop av fynden :)

    SvaraRadera
  2. mycket fint du hade fyndat.. Det finns som sagt mycket.. men vissa saker är dyra tycker jag.. Jag samalr på solflaskan,,den stoora kosta 300 euro.. o det skulle jag nog inte ge. Trasmattorna ser fina ut..ha en bra helg...

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...