söndag 21 augusti 2011

En virkad korg

Har virkat lite denna regniga söndag ! Ett av fynden på Juthbacka marknaden var en påse med mattväv i olika lila nyanser ! Mycket av det var tyvärr små stumpar...men jag virkade ändå !


Tycker det är så himla rolig att virka med virknål nr 10 och med färdigklippt mattväv, det går ju så fort och jag ångrar att jag inte köpte alla påsar, de kostade bara 1,50 / st ! Jag blev så frustrerad då materialet tog slut ! Men en liten korg blev det i alla fall !

Måste nog gå på jakt efter mera färdigklippt mattväv eller börja städa ur garderoben och klippa sönder lite gamla kläder !

Ha en bra augustivecka där ute ! För mej blir det ett efterlängtat frissabesök, lite Elorieha och så avslutas ju veckan med villaavslutning och kräftkalas med familjen ! See you !

1 kommentar:

  1. Söt korg! Mattväv påminner mig om min farmor, hon hade påsar och lådor fulla med mattväv på vinden och även mattor. En vävstol hade hon också tidvis uppmonterad på vinden. MEN min kära far och farfar städade vinden och slängde till att börja med mattväven, monterade ner vävstolen och satte den i VEDLIDRET. Nu har massa delar försvunnit... Sedan har min far också slängt en del TRASMATTOR! Ja, en del ser värde i saker och andra inte! Ja, de passade på när jag var bortrest...

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...