torsdag 22 december 2011

Lucka nr 22 - vi går mot ljusare tider och JULLOV !

Nu har jag jag äntligen JULLOV (eller semester heter det väl) ! Började min ledighet med en skön promenad från jobbet in mot stan, via saluhallen, där köade jag först en stund för att få en ljuvligt god rökt lammstek och gravad sik till julbordet. Idag har det varit den mörkaste dagen på året, men det kunde man inte tro då jag vandrade längs gatorna med en låg vintersol i nacken och nysnö på marken ! Vi går mot ljusare tider !



Solen lyste på taken !

Nu bakar jag Christmas-cupcakes och gör julgodis ! Blev tipsad om Malins matblogg av en fb-vän (tack Nina S) och där hittade jag många trevliga recept, bla dessa cupcakes som jag nu har bakat. Frostingen gör jag senare.

De fina formarna köpte jag i Stockholm ifjol.
Nu ska jag fixa till superenkla julgodisar som blev fjolårets favoriter ! Det enda som behövs är cornflakes, mörkchoklad och nougat och Här hittar ni receptet till godiset !

  Hejsvejs och glöm inte att vara snälla med varandra,
tomtarna kikar fortfarande i fönstren !


Tipp tapp !

Carina

3 kommentarer:

  1. Moa ville också baka julcupcakes de gör vi i morron o cornflakesgodisss mm idag hann vi inte de var gran o städ o kock tur tack för tipsen. Vilsam kreativ jul
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittat till min blogg =)
    Fina muffinsformar du har hittat med julmotiv!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en underbar jul, njut av varandra och ta det härligt lugnt.
    Kramar Gerda

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...