lördag 10 december 2011

Lucka nr 10 - sopa rent !

Lördag och ledig dag, så himla skönt ! Har sovit länge, pysslat med julkort och julbelysning, städat källartrappan som varit fylld med en massa bråte och varit på skön promenad med gubbe och hund ! Hittade i röran också en grej som jag  för en tid sen fick av min händige son, nämligen en sopskyffel i metall som han gjort på sin praktik i skolan.

Snygg, visst !
På Hantverksmässan i Tammerfors köpte jag en sopborste i trä 

som kommer att passa fint ihop med skyffeln bara den får rätt färg !
Målandet av borsten gick bra med svart sprayfärg..men sen då jag skulle snygga till skyffeln med lite bokstäver och mönster så blev det mindre bra. Konstaterade att jag behöver en ny mindre pensel och bättre bokstavsschabloner ...nåja det får duga som det är nu ! Nu kan jag i alla fall sopa rent runt omkring mej !


Nu är jag på nobelfest en stund till, men kommer nog att förflytta mej till Gotland och "Så mycket bättre" alldeles snart !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...