torsdag 14 december 2017

Pyssla en tomtetavla - lucka nr 14

Riktigt, riktigt trött är jag nu och längtar efter julledigt. En lite snuvbacill ligger och lurar, men jag motar den med allt jag kan hitta på (typ citron, ingefära och glögg !) ...inte läge för krassligheter nu !!
Men lite mysigt tomtepyssel på jobbet orkar man ju alltid med och jag lovade ju visa bilder på det.
Vi fick tillsågat fanerskivor av min snälla pappa (TACK Pappa ! 💗) som vi målade i en grå nyans. Samlade ihop lite kvistar, lärkträdskottar, grillpinnar, piprensare, träklossar, filttyg,trä- och hamapärlor och så började vi fantisera ihop en tomtetavla !



Tomtarna gjorde vi av piprensare, träpärlor och filttyg

Träbitarna är bl.a från ett gammalt äppelträd

Stegen är gjord av grillpinnar


Ha ha älskar den där uppåner tomten !
 Barnen fick hitta på, utgående från materialet, vad tomtarna skulle hitta på att göra ! 
Vi har använt limpistol till allt limmande, snabbt och behändigt, inget väntande på att det skall torka !

Barnen har supergillat att göra dessa tavlor 
och de blir verkligen personliga och fina !

 Nu ska jag mysa med Ernst i tv en stund före läggdags ! 
Hejsvejs !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...