fredag 22 december 2017

Klappat och nästan klart - lucka nr 22

Vi har en härlig tradition min man och jag, vi packar alltid julklapparna tillsammans typ dan före julafton, fast nu gjorde vi det idag, dan före dan, till julmusik och gott i glaset ! Vi brukar rimma men det blev inte nåt sånt i år, vi var för hungriga, så nu äter vi metripizza och klapparna är klara ! Jag sa åt Tom att nu ska vi lägga klapparna under granen och fotografera dem så jag har nåt att blogga om ikväll ! Bella fatta genast poängen och lade sig precis framför och ville vara med på bild !

 En annan som fick vara med på bild i Vasabladet idag var min mamma och min bild med #juliösterbotten och även mammas bild på granbocken fick vara med i tidningen ! Kul !
Imorse hade jag övertid att ta ut och fick i lugn och ro handla julmaten i närmaste varuhus. Det var lungt då jag kom dit kl. 9, men innan jag var färdig lite före kl. 11.00 var det tjockt med folk och trångt i gångarna. Jag fick lite stresskänsla innan jag var färdig och så skulle jag ännu hem och sätta allt på rätt plats...tiden blev knapp, men solen steg upp då körde mot jobbet....fick bara sån lust att köra ner till stranden och se på LJUSET (som då faktiskt idag är lite längre än igår) så jag gjorde det, fast jag egentligen inte hade tid.. Ibland behövs det inte så mycket mer för att komma bort från känslan av stress, bara en liten avstickare till det som du just då har lust med och behöver !

En del av Vasa i decembersolljuset
Imorgon kör vi sista paniken och sen invänta kära syster med familj som kommer för att fira jul med oss, det ser jag så fram emot, vi ses så sällan !

Gonatt !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...