fredag 15 december 2017

Badrumstomtar - lucka nr 15

Det första jag tänkte på idag då jag vaknade kl. 5.20 var att min lillasyster fyller 50 år idag ! Hur kan man ha en lillasyster som fyller 50 år !!!!?? Nånting måste ju ha gått fel eftersom jag bara är lite på 30 ! Nåväl..verkligheten kom emot mej då jag steg upp och såg mej i badrumsspegeln..suck..kanske jag ändå har en lillasyster som fyller 50 och ser ut som 30 och jag då snart närmar mej åldringshemmet..äh bort från spegeln och in i föryngringsduschen...ja nå då tog shampot slut förstås..tänkte slänga flaskorna raka vägen i "roskis", men hejdade mej i sista stund och tänkte: Vad fin julfärg de har !! MEN PÅ RIKTIGT, kan jag inte bara slänga nånting utan att tänka vad man kunde använda dem till !! Slängde in dem i mitt pysselrum före jag for till jobbet..
Slutade extra tidigt idag och blev bjuden på jullunch på Strampen av min man ! Gudomligt gott var det och vi blev just så där mätta som man bara kan bli av julmat..då man känner sig alldeles fyrkantig och i stort behov av rörelse och frisk luft eller Samarin. Jag valde rörelse och frisk luft. Bella och jag var ute och gick i två timmar. Bella drog ner mej till stranden vid Vikinga och jag fick nog den känslan av att hon längtade till "skären" ! Men vi får nog vänta för bara en bit ut är det ännu öppet hav.

 Väl hemma skotta jag lite snö och sen såg vi på Star Wars "The force awakens" för att vara redo för den nya filmen "The last jedi", som hade premiär i veckan ! Vi ska se den i mellandagarna med våra barn..kan knappt vänta !! Nåväl tillbaka till schampoflaskorna som jag INTE slängde...

 ..etiketterna på den här modellen går lätt att riva bort och sen behövs ju bara ögon och lite skägg så har man världens finaste (eller fulaste) badrumstomtar tänkte jag ..he he !!
Ha ha det här var nog lite mera ett fredagsskämt än ett seriöst pyssel, MEN släng inte schampoflaskorna de är ju hur användbara som helst, eller hur ?!
 GRATTIS syster Monica, det är du som är till vänster på bild och jag till höger !
Kom ihåg att ansa skägget nu och då nu när det börjar gråna ! 

Skön fredagskväll alla !
Ikväll somnar vi till "På spåret" ! 

Carina

1 kommentar:

  1. Ha, ha!! Tänk då att jag har en storasyster som är lååångt över 50, närmar sig 60!! Det är nog något som gick snett! Tack för grattisarna i alla fall, och vad fina vi schampoflasktomtar vi blev, gillar skarpt mina ögonfransar! Puss & Kram

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...