lördag 16 december 2017

Gran- och putsdag - lucka nr 16

Traditionellt var jag och "barnen" och köpte gran tillsammans idag. Sofia och jag köpte varsin ädelgran och Simon en vanlig gran. Alla nöjda och belåtna. Sen blev det stora köksputsningen, för köket vill jag ha rent till jul, resten kan jag fuska med ! ..ja och så tar dagen bara slut mitt i allt..hann en sväng till Minimani före de stängde och köpte nödvändigheter och onödigheter.
Till onödigheter hör en gran som ser ut som en flaskborste med små ledlampor i...så fiin och passar utmärkt på lilla bordet under min stjärna ! Den riktiga granen får stå ute tills imorgon, då jag hoppas huset blir julstädat !

Flaskborstgran

Min egenhändigt gjorda stjärna
 Vi har förmånen att ha två hundar i soffan ikväll ! Iris ska sova över och Bella är lycklig att ha sällskap ! Det blir trångt i sängen i natt !!  (..mys..mys..)
Iris och Bella håller koll på Grundvägen ! 

Nä nu får en Blossa och lite mörk aladdinchoklad
avsluta denna kväll !

Goafton !

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...