måndag 18 december 2017

Gamla minnen - lucka nr 18

Ikväll fortsatte julstädningen i vårt hus. Nu var det gästrummets tur att bli dammfritt. Gästrummet är vår dotters gamla rum som vi egentligen till vardags använder som klädvårdsrum, men som vi nu är så glada för att kommer till sin rätta användning till julen då syster och hennes stora familj kommer till Vasa för att fira jul med oss. Rotade i en gammal jullåda i källaren för att se om jag kunde hitta nåt att pynta rummet med...hittade barnens gamla egenhändigt pysslade julpynt från deras dagistid   (1990-talet) på Hemstrands daghem. Nästan så en liten tår trilla ner för kinden då jag kommer ihåg hur glada de var över sina pyssel och hur roligt det var att ta fram dem varje jul. Har inte haft fram dem på många, många år men nu ska de få roa och glädja gästerna på hyllan ovanför fönstret. Det är de värda !

Här ser ni barnmatsburkens många variationsmöjligheter ! 

Sänder en varm tanke till personalen på Hemstrands daghem, som för mej blev väldigt viktiga förebilder på många sätt i mitt eget jobb ! Deras sätt att bemöta barn och föräldrar, deras engagemang och kreativitet, deras sätt att väcka barnens intresse för naturen och andra kulturer...ja listan är lång och det är länge sen, men det var en mycket viktig tid i min och mina barns liv. Tack !
Hoppas innerligt att nåt av mina dagisbarn får med sig en sak som man kan plocka fram år efter år och komma ihåg en liten del av sin dagistid genom dem.

..men nu var det åter nästan läggdags...vart rusar tiden ?

Natt natt !

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...