torsdag 17 maj 2012

Snart en lite annorlunda vecka...

Vilken grå "flygaredag" det varit, men ganska skönt att inte känna sig tvungen att göra en massa trädgårdsarbete för mina tankar just nu ligger långt ifrån det ! Jag och min gubbe kommer nämligen att flyga över "potten" till Stockholm för att i 9 dagar ta hand om hans syskonbarn medan deras föräldrar äntligen kommer sig iväg på en gemensam semesterresa ! Alla är förväntansfulla och vi tycker de ska bli underbart att tillbringa dagarna Stockholm den här tiden på året tillsammans med två härliga barn. Sol och 19-22 grader har de lovat till nästa vecka ! :) Härligt ! Härligt !
Var nog dock ute på en trädgårdsrunda i regnet idag och kunde konstatera att det är mycket som kommer att slå ut i blom medan vi är borta, gräset kommer att växa och ogräset frodas, men det får trädgårdstomten ta hand om ! De senaste dagarna har jag i alla fall kunnat njuta av alla fina vårblommor som blommar i trädgården.

Gullviva

Vitsippa

Mammas Blåsippa blommade finare i Gamla Vasa !
Gissar att naturen hunnit lite längre i stockholmstrakten och det ska bli underbart att vandra omkring i vacker natur och njuta av det gröna (vi e ju liksom lediga då barnen är i skolan !)  Nåja lite shopping borde jag också hinna med, bl.a en ny festblåsa inför kommande studentfest i Esbo ! Mycket roligt framöver och allra, allra mest ser vi fram emot att få rå om dessa två gull-bus-ungar som vi så sällan träffar !


Men nu sista perioden av hockey FIN-USA som verkar bli en rysare !
HYVÄ SUOMI !

Ha de gott !

Carina

1 kommentar:

  1. Låter prima det där! Och, vilka hjälpsamma släktingar ni är. Önskar du vore släkt med mig ;o)
    Trevlig resa!
    p.s. ogräset lär ju inte rymma :)

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...