söndag 13 maj 2012

En fin dag....

Tänk att solen alltid skiner på morsdag, det är väl ändå ett bra betyg för mor ! Nu ska jag berätta om denna fina dag ! Den började med att min fyrbenta vän väckte mej kl. 06.15 och ville ut på en morgonpromenad och morgonpigg som jag är så gick vi ut en sväng och njöt av solen, fågelsången och önskade måsmor på stenen lycka till med ruvningen.

Gick förstås via postlådan för att hämta dagens Vasablad och fick till min glädje se att det fanns ytterligare en tidning i postlådan, nämligen en helt ny serietidning "Birdarna" utgiven av vår nya grannflicka Maya. Helt lycklig över denna överraskning kröp jag ner under täcket igen och läste världens finaste serietidning ! Tack Maya !


Somnade om med ett leende på läpparna och sov gott ända till kl.9 då jag vaknade av kaffedoften som spred sig i huset ! Kom ner till ett nystädat kök, nykokta ägg, nybryggt kaffe och en son med paket i handen !
Efter det blev det en lugn morgon med mina favoritprogram Huvila ja Huussi och Eden och sen såg jag bara på då karlarna i huset äntligen fick båtarna bort från gården och ut i sjön !


Ja ett litet morsdagskort hann jag pyssla till mamma !


..och en heimlaga present fick hon också..


Min kära mamma i Gamla Vasa ville bjuda på morsdagslunch dagen till ära och vi satt runt matbordet och njöt av hennes goda mat och av att bara få vara tillsammans alla. Efterrätten var så god så jag glömde fotografera ! Hon hade gjort hemlagad vaniljglass och sorbet...mmmm..like a dream ! :)


Efter allt ätande gick flickorna ut en stund och pojkarna fick chansen att se på lite hockey !

Nu ska alla plocka blommor, sa Stella !


Tack, tack snälla, fina, goa mamma för att du finns och alltid ställer upp, alltid är glad och alltid på nåt underligt vis räcker till för oss ALLA ! 

..och..

Tack mina fina barn för fina presenter, ni vet precis vad jag gillar ! :)


Nu avslutar jag morsdagen med gubbens suveränt goda grillade mackor, ett glas rött och en godispåse  och imorgon inleder jag cykelsäsongen kl. 6.30 med mammas gamla cykel, som jag "ärvt" och som pappa fixat i prima skick för lite citybiking ! :)

GODKVÄLL !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...