torsdag 3 maj 2012

Mosaikbad och spegelboll

Taitokurserna är slut för denna termin, har nog anmält mej till ny kurs på hösten, inte klarar man sig utan Taitogänget !! Ikväll fick jag äntligen klart mina mosaikgrejer som jag pysslat med hela våren. Jag har gjort ett fågelbad och en spegelmosaikboll. Tanken är att de ska få varsin lämplig plats i trädgården.




 Mosaikfatet är gjort på ett stort IKEA-keramik-blomfat 
och spegelbollen är gjord på en styrox(frigolit)boll. 

Det är så otroligt många fina saker som blivit gjorda under våren på Taitokurserna och jag skall samla ihop mina bilder och visa er en del så småningom !
Nu borde jag gå i säng för imorgon blir det tidig väckning och sedan vårfest med hela GB-gänget och den brukar räcka långt in på småtimmarna !

God natt ! :)

Carina

2 kommentarer:

  1. Det kan man kalla ett lyx-spa för småtippor!!

    Du har något att hämta hos mej :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  2. Så härligt fågelbad och boll! Speciellt detaljen med trollsländan. Håller med kommentaren ovanför, ett riktigt lyx-spa för fåglarna :)

    Ha en fin söndag!

    -Ulrika-

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...