lördag 24 juli 2010

Plastflaskor och betong

Så kul att vara på land och hemma "mellan varven" som vi säger här i Österbotten ! Idag vaknade jag tidigt och kände mej kreativ genast från morgonen. Gick ut i trädgården och gjorde lite betonggrejer och så lekte jag också plåtslagare en stund ! (men resultatet av det får ni se i ett senare inlägg)
Tänkte helt kort bara visa vilka fina blommor man kan göra av våra urdruckna vattenflaskor ifall man inte hittar på nåt annat vettigt att göra ! He he ! Kom på att de liknar en blomma då man svänger på dem och studerar bottnen !


Klipp sönder, fyll med betong, vänta två dagar... och medan jag väntade kom jag på att man kan ju smycka ut dem lite också ifall gjutningen blir lyckad. Köpte glasmosaik från Sinooperi och Bostik hade vi hemma så det var bara att pröva sig fram....


Resultatet blev ganska gulligt tycker jag....


Nu just kom de verkligen i användning som tyngder
så att inte bordsduken skulle flyga sin väg i de hårda vindarna !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...