onsdag 14 juli 2010

Man tager vad man haver....

"Man tager vad man haver" när pyssel-lusten slår till och man är ute på sommarstället ! Som tur tog jag med en säck betong ifall jag sku hitta på nåt.....och jag hittade ett söndrigt fat (som dessutom tillhört min mans mormor), krossade det lite till med hammaren...


och det sved nog lite i hjärtat att söndra ett så fint fat...Hade också sparat två pringlesburkar och en godisask........Tejpade (dubbelsidigt tejp) fast en rad med skärvor på insidan av burkarna ...


och sen var det bara att fylla på med betong.....och vänta 2 dagar....

Tiden blir lång då man väntar tycker Leia också som ligger i skuggan av roddbåten
och ser på svanfamiljen som simmade förbi.



Man kan ju också fördriva tiden med att försöka starta en gammal motor i en vattentunna...


eller bara vrålåka lite båt i sommarvärmen....


...och så småningom övergår dagen till natt och lugnet lägger sig över skärgården....




En ny dag och dags för öppning av pringlesburkarna........


Nåja..jag vet inte riktigt om jag tycker resultatet blev så värst fint, men så var det va ju också ett kul test ! Skärvor blev det över och de petade jag ner i betongen som jag fyllt i en gammal godisburk, där jag även placerade ett plasthjärta... vet inte riktigt vad jag ska göra med dem men det löser väl sig så småningom !


Fortsätt och njut av sommaren och glöm inte vilken skatt en vanlig dag är !!



Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...