lördag 17 juli 2010

Livet i skärgården

Vi njuter här ute på vårt sommarställe i skärgården och jag skulle gärna göra nya inlägg, men tyvärr gör det dåliga 3G-nätet det omöjligt att ladda upp bilder härifrån så det får bli lite paus tills vi kommer hem igen ! Men mycket har hänt den senaste veckan....sonen har ryckt in i militären och vi har varit ända upp till Uleåborg för att hitta en ny bil som vi redan är totalt förälskad i ! Min bror sa att vi nu hör till VVV-gänget ! Villa, Vovve, Volvo !! Så är det !
Igår fyllde min pappa och min svärmor år och det blev traditionell abborrfest på Albådan. Hoppas jag senare kan visa er vilket fint utekök min pappa har byggt där han röker de berömda abborrarna som denna gång var fiskade av Granqvist (ni vet han som även fixade fisk till Madonna ifjol då hon hade sin megastora konsert i Hesa). När vi var små och åt rökt abborre så sa pappa alltid; "Om di riik sku vet hur di fatin måår !" Men idag känns det inte så....man är nog rik på riktigt då man får äta pappas rökta abborrar !!
Idag har det varit sommarens finaste dag hittils och vi blev bjudna till goda vänner på grillad fisk...det var en perfekt dag för båttur och vi hoppade i båten och körde iväg ! Skönt med lite svalka tyckte vi faktiskt för det var 28 grader på land ! Vi hade en trevlig kväll och fick smaka på god grillad fisk som vi så sällan äter ! Tack för det Hanna och Leif !
Hemfärden var orealistisk...tänk att köra båt, i Finland, kl 21.00 och det är så varmt att man inte ens vill sätta flytvästen på sig ! Dessutom var det spegelblankt ! Magiskt och helt otroligt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...