onsdag 21 juli 2010

En virkad matta är klar !

Jippii !! Idag blev min virkade matta klar ! Kom på för en vecka sen att jag skulle prova virka en matta av trasor, nånting som jag kommer ihåg att min mormor gjorde och som också var väldigt poppis på 70-talet ! Rotade fram en massa gamla t-skjortor och började klippa.........och sen virka runt, runt, runt !


Det är faktiskt riktigt roligt att virka, det som är mindre kul och tar lång tid är klippandet av remsorna ! Letade faktiskt färdigklippta remsor på loppis men hittade inga som jag gillade ! Så det är väl bara att fortsätta klippa sönder gamla kläder....bättre än att kasta bort dem i alla fall, återvinning heter det visst ! :) Här är min första matta och säkert inte den sista ! Den är inte perfekt men duger nog att ha på utetuppen ! Kul när man också ser hela familjens gamla t-skjortor som ränder i mattan !


Kaffepannan som står på mattan med blåbärsris i, hittade jag på Juthbacka marknad förra året ! Jag tycker den är charmig, gubben bara stönar varje gång han ser den ! Gammalt skrot tycker han ! Fint gammalt skrot tycker jag !!


Och nu är blåbären klara i skogen !
Ut och plocka gott folk, det finns massor !
(Plocka åt mej också, because I hate it !)


Nu kommer soldaten hem på sin första permission
och jag önskar er alla ett skönt veckoslut !

1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...