söndag 8 december 2013

8 December - Mycket på gång, det mesta halvfärdigt.....

Oj oj va mycket man hinner med på en söndag, fast man borde kanske inte börja med så mycket på en gång..risken är stor att man inte får allr färdigt eller att orken tar slut mitt i allt ! Nu just är min ork slut för en stund i alla fall...tur att det kommer STRÖMSÖ på tv så jag får sitta i soffan en stund ! Frysen håller på frostas ur och all mat e ute på gården, kylskåpet är tvättatoch all mat står på köksbordet, köttgrytan är gjord och står på spisen och puttrar, källartrappan är städad och man ser var man ska sätta fötterna igen....så nöjd över allt detta bara vi fått in allt i frysen och kylen igen !
Det har varit helt fantastiskt fint väder idag också med en låg decembersol som lyst över trädtopparna, härligt mycket snö och en ordentlig vinterköld ! Gick ut en stund på dagen och pysslade lite....

Min händige pappa har fixat en stomme till en bock som skall kläs med granris och den fick i alla fall ett börja och blev nästan klar innan det blev mörkt..


Den fina stommen made by Håkan !
Har aldrig klätt en bock förut, men jag gissar att man skall börja med benen...

Terassen är helt vit och igensnöad, borde nog göra lite plats för bocken där....
och kanske hänga upp lite iskonst som jag har på gång också
..bara det hålls på minus !


Nu måst jag kolla grytan !

Trevlig andra advent !


Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...