lördag 21 december 2013

21 December - Du kära gran !

Idag har varit en bra dag ! Mest för att jag fått tillbringa tid med nära och kära ! På förmiddagen traditionell julgransjakt med min egen kära Sofia som alltid vet exakt hurudan gran hon skall ha och ger sig inte förrän hon hittat den rätta ! (och är så arg på mej själv för att jag inte har nån bild på henne och THE PERFECT GRAN !)  Nåja jag hämtade henne kl. 11 och vi var klara kl. 13 ..ganska bra i år ! Den perfekta granen hittades faktiskt på Plantagen..vi hade inte ens hunnit parkera då hon ropade "Där e min gran !"..så rusa hon ut ur bilen och fram till granen...som jag sedan fick stå och hålla i medan hon kollade om det fanns nån annan som eventuellt kunde vara ännu mera perfekt ! Ha ha jag älskar dessa stunder med Sofia ! Jag hittade också en gran (betydligt snabbare) på Plantagen och fick världens bästa granpyntare på besök i kväll !

Felix

Stella

Granen blev så fin !
 Även allt annat julpynt plockades fram 
och Stella och Felix tyckte att tomtarna skulle stå tätt och nära ..


Underbart att ha barn i huset vid julbestyr !
 Tack för besöket Stella, Felix och Camilla !

Då jag hämtade Sofia idag från Sunnanvik där de bor var det för årstiden ett fantastiskt fint väder, speciellt med tanke på att det idag är årets mörkaste dag !

Kunde inte låta bli att köra ner till stranden och njuta av utsikten..

En midvintersol

Modern julgran !

Imorgon är det lite ljusare..'

Ha de gott i julstugorna !

Kram 
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...