lördag 2 april 2011

Det kliar i de gröna fingrarna.....

Mina gröna fingrar kliar ! Men den enorma snömängden och långa vintern får ju en att misströsta och tro att det aldrig kommer att bli nån vår i år ! Se bara vilken utsikt jag har från mitt köksfönster !


Man kan ju inte tro att de här drivorna ska smälta ens till midsommar. Men jag hoppas på ett mirakel ! Så även denna båt........

En till som väntar på våren !
Ett gott tecken är dock att iskonstens is smälter !
Men almanackan säger att det är 2 april idag och då är det faktiskt dags (och lite för sent dessutom) att så lite frön ! Jag var en sväng till Plantagen idag och hittade de frön jag skulle ha:


Två av mina favorit klängväxter som trivs bra på min terass !
Så här fina var de förra sommaren:

Törnrosas kjortel

Klockranka
Tagetes sådde jag också förstås, de måste man ju bara ha till alla krukor på skären ! Men så mycke annat blir det nog inte i år ! Tror jag.........
Nu önskar jag värme och regn så snön försvinner fort ! Jag längtar efter att få lite jord under naglarna....

1 kommentar:

  1. Ja, nog undrar man när våren ska komma på riktigt?! I fjol den här tiden hade jag massor med sticklingar på gång. Inte en enda i år ännu...

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...