söndag 17 april 2011

En virkad slända

Hela lördagen tillbringade jag på Taitokeskus och kursen i hantverk som jag gått på under vårterminen. Det är bara fyra kvällar kvar och jag undrar redan hur jag skall klara mej utan de trevliga kurskvällarna ! Man blir inspirerad genast man stiger in genom dörren där ! Rekommenderar alla som bor i närheten att besöka affären om ni vill ha tips och ideér och framför allt så finns ju där massor med fint material ! Mera info: Vaasan Taitokeskus
Igår fortsatte vi med band och garn. Jag provade på att virka runt järntråd och sedan forma det till en slända. Det var lätt och sånt som man säkert kan göra med lite äldre barn också !

Järntråd,restgarn och virknål nr 2,5 använde jag. (Tack för garnet Sussi !)

Fasta maskor virkas runt järntråden och här har jag format till kroppen...

och här blir det vingar. Använde tre olika färger.
Färdig !
Och här flyger sländorna iväg !!
Det var lätt och roligt att virka runt järntråd och väldigt användbart eftersom man kan forma det till vad som helst sen.....

Här har en deltagare först virkat runt järntråd och sen format blomman på roséteknikplattan.
Kurskamraten Neppe fick sitt sagoträd klart och i trädet flyttade världens sötaste lilla uggla in. Neppe stickade ugglan och sen virkade hon blad och blommor med samma teknik som jag gjorde sländan.

Världens sötaste lilla uggla !
Önskar jag var ett barn i Neppes grupp som får ta del av berättelserna kring sagoträdet ! Lycka till Neppe !

Idag är det stormässa i Botniahallen och valdag. Vad det gäller valet har jag bestämt mej och vad det gäller mässan vet jag inte ännu om jag ska göra ett besök eller inte ! Har egentligen mest lust att påska till det lite här hemma ! Tror jag börjar med att hämta påskpyntlådan från källaren så får vi se hur dagen blir ! 
Ha en skön val-söndag alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...