lördag 9 april 2011

UgglaN min !

Äntligen är min uggla klar ! Den har nu flyttat hem och sitter högt uppe på en hylla i mitt pysselrum ! Men vägen dit var lång och nu ska jag visa hur det gick till :

Stommen till ugglan består av hönsgaller....

som formas till det man vill laga.

Tapetklister och rivet tidningspapper, 2 lager

Här jobbar vi koncentrerat med våra projekt. Neppe gör ett träd och Sussi en pingvin

Efter tidningspapperslagren blandar vi ihop Ekovilla, vatten, tapetklister och lim till en gröt !

och så är det bara att kladda på !

Så här hade jag tänkt ungefär....

och här är pingvinvännen ! Och nu skall de torka......

Nästa gång var det dags att blanda färger och måla...

Det tar sig....

och pingvinvännen har svarta fötter och det skall den ha för den e så coool ! :)
FÄRDIG !
Två glada och färdiga vänner !

Och gissa om Ugglis och Ugglas blev glada att få en ny vän att hoa med här hemma !

Ugglas, Ugglis och UgglaN
Alla goda ting är tre !

2 kommentarer:

  1. Så himla fint! Måste jag absolut testa någon gång. Har gjort fina julgranar i papier-mache, men det var verkligen smart med hönsgallret, så nu fick jag superlust att göra något...bara det att tiden liksom inte riktigt räcker till!

    SvaraRadera
  2. Nämen, de var då de sötaste ugglor jag har sett! Vilket härligt pyssel. Roligt att få gå på kurs med andra kreativa människor också!

    Trevlig söndag!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...