måndag 30 september 2013

Veckans dagispyssel: Höstträd

Jahaps då va man hemma i "sjuksoffan" igen då ! Vi har haft ett riktigt super veckoslut hos syster Monica i Esbo. Åkt tåg (så bekvämt), ätit gott (syrran e en duktig kock), varit på fantastisk konsert (Brit Floyd som spelar Pink Floyds musik) och bara tagit det lugnt (kan inte så mycket annat nu just) !
Imorse skulle jag så gärna ha velat hoppa i bilen och fara till jobbet ! Vill ju vara med där det händer nåt, där man skrattar och är kreativ !
Nu får jag istället sitta här hemma och surfa och visst, jag har ju tid och hittar en massa härliga ideér, men helst hade jag ju delat med mej av mina egna som vi gjort på dagis. Men det e liksom lite omöjligt nu just....så då kan jag ju dela med mej av de fina ideér jag hittat. Om ni ännu inte upptäckt Pinterest så gör det ! Där hittar man allt möjligt mellan himmel och jord ! :)

Tema: Höst-träd

 Den här fina höstsskogen hittar ni


 Kork-höst-trädet hittar ni





  Det här tycker jag själv är en helt fantastisk ide vad man kan göra av gamla pusselbitar, det måste provas nån gång..kanske man kunde göra en vuxenversion..hm...  Ideén till pusselträdet hittar ni



 Även det här ären kul idé för lite äldre barn kanske 
och den hittar ni här


Att klippa sönder löven före man limmar upp dem
kan jag tänka att många barn sku gilla..för mera instruktioner kolla in här






 Till det här knappträdet behövs mycket  färgglada knappar ..
kanske man kunde göra det som grupparbete ! 
Ideén hittar ni i alla fall här

Blir riktigt sugen på att göra ett pusselträd, de kan jag nog göra med vänsterhand..kanske imorgon ! :)

Ha en bra pysselvecka allihopa !

Kram
Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...