lördag 5 oktober 2013

Hantverksmässa i Seinäjoki

Idag styrde mamma och jag bilen mot Seinäjoki och den pågående hantverksmässan där. Har aldrig besökt Seinäjokmässan förut och hade egentligen inga förväntningar alls. Men den va riktigt BRA ! Lagom stor, så att man bra orkade gå genom hela och stanna upp vid nästan alla montrar. Otroligt fina hantverk, massor med pysselmaterial och många små workshops, speciellt för barn !

Här fick man sitta och "limma" (med vatten) ihop !
Här fick man prova på nåltovning !





 Och en alldeles härlig utställning av skolelevers hantverk !



Jo
En riktig mysgubbe ! 
Tog inte foton av andras hantverk, men skrev nog upp några härliga ideér jag fick under dagen. Jo förresten en sak kunde jag inte låta bli att smygfota...

Ideén att virka bomullstras runt en gammal lampskärmsstomme ska jag nog testa..

Ja vad köpte vi då....jo mamma hittade en fin väska designad av Annmaa

Mamma och tillverkaren Anne !

och jag hittade ett fint halsband designad av Korumetsä


ja och sen blev det också lite material till julkort, lite washitejp, en flaska tranbärsglögg koncentrat och så några nystan Fritidsgarn.....så nu kan jag fortsätta virka (jo det går bra att virka trots axelskadan) på mina julklappar...
 

men först en tranbärsglögg ( de e ju bara 80 dagar kvar till jul ! )


Tack för idag mamma !

Ha en skön lördagskväll !

Kram
 Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...