fredag 27 september 2013

Mitt naturliga september

September lider mot sitt slut och så också sommarhalvåret ! Nästan hela september har bjudit på indiansommarväder och det är först den här sista veckan som höst-rusk-vädret slagit till ordentligt ! Trots det fina vädret så märks det tydligt i naturen att hösten är här. Här kommer några av mina naturliga septemberminnen !

Trattkantareller har jag sökt, 
men vädret har nog varit för torrt, 
har inte hittat många !

Några få fina exemplar
Men bara att få vandra i skogen på hösten är som balsam för själen.
Den totala tystnaden är det mest rogivande som finns !

Hör tystnaden !
Att hitta nåt du inte sett förut och fundera vilken historia som döljer sig bakom ?
Om föremål ändå kunde tala !


Att ställa sig på bryggan med kastspö e inte min grej, 
men det har varit det stora nöjet och avkopplingen för min man 
 och visst har det nappat ibland också !


Jordgubbsplantan som jag tog till sommarstugan och placerade i en gammal zinkså började på en ny skörd i september tack vare det fina vädret !


Men ute i naturen talar färgerna om en svunnen sommar



och mörkret knackar på dörren...


men förbanna inte mörkret - tänd ett ljus ! 

Jag gillar hösten, men den här hösten blev lite annorlunda än jag tänkt pga av min axelskada ! Kan inte jobba, inte pyssla, inte jumppa....allt de som får mej att må bra, men kanske det finns nån mening med det också, inte vet jag...de får väl tiden utvisa !

Om nån timme ska jag och min man i alla fall ut och åka tåg och de var tid och evigheter sen vi gjort det tillsammans ! Det blir en trip till Esbo för att hälsa på syster + familj och en konsert i Hartwall Arenan i morgon kväll ! 


Önskar alla ett riktigt trevligt veckoslut !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...