måndag 16 september 2013

Kotte-pyssel

Ja-a hörni ..så begränsad man blir med ena armen nästan obrukbar. Tack o lov har vi kunnat vara ute på sommarstugan nu några dagar. Helt naturligt kan jag koppla av här ute på ett annat sätt än hemma, där man ser allt som borde göras ! Mina dagar har mest bestått av lugna skogspromenader, tv-tittande, läsande, bastubad och ätande ! Det låter kanske som sköna dagar, men tyvärr känns det inte riktigt så....
Svamp kunde jag ju ha plockat i mängder, men tyvärr lyser de också med sin frånvaro....nu skulle det behövas ett ordentligt regn om det skall bli nån trattkantarellskörd !
Nåja jag har plockat lite kottar istället och kanske man borde samla lite naturmaterial nu inför den kommande vintern....kan vara bra att ha ! Limpistolen brukar få åka med i skäriväskan och idag va jag glad att jag hade slängt med den före vi for...limma kan man väl göra med vänsterhand och så ville jag så gärna pyssla lite...


Hittade en konstig träbricka (som jag tror det varit kryddor i från Turkiet, tur att jag e skrotsamlare !), hade lite koppartråd och ett blockljus.....


Limmade fast kottarna på brickans kant ! Så himla behändigt med limpistol !
Plockade lite mossa och några kvistar från en stickig buske vi har på tomten..


och snurrade runt lite koppartråd...


Helt okej pyssel för den enarmade ! 



Sköt om er alla !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...