tisdag 7 december 2010

7 December

Tror jag fått 100 nya gråa hår ikväll ! Hur kan det vara så svårt att komma på en modell till ett julkort !! Och jag vill ju pyssla ihop dem själv och nu börjar det snart bli bråttom.....men så är det ju alltid med mej, alla måsten sparas till sista minuten, men resultatet brukar nog bli bra till sist !
Min mamma däremot, hon började med sina julkort för flera veckor sen, men så skickar hon massor med julkort också ! Här är bild på ett par julkort som hon lagat.




De gamla skorna på bilden har min pappa och antagligen också hans bröder använt som små. Min farfar har tillverkat skorna. Han hade en egen skomakarmaskin och jobbade som skomakare en tid. Han var en händig karl. Han har också byggt 7 hus i Gamla Vasa !

Nähä, nu ska jag fortsätta leta julkortsideér !

1 kommentar:

  1. Heja mamma, pappa o farfar! Händiga "män i skor"!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...