onsdag 30 januari 2013

Veckans dagispyssel: Mojänghalsband

Suck..stön..önskar jag hade lust att göra ett fint blogginlägg med nån fantastisk idé, men nu har jag inte det...sitter och pöser i soffan framför tv:n efter att varit ett par timmar i simhallen med god väninna. Tittar på Sveriges mästerkock med ena ögat och bläddrar i dagens post med andra..visserligen riktigt rolig post att läsa för idag kom årets första IHANA, en riktigt favoritpysseltidning. Många härliga ideér att prova, bl.a hade de gjort härliga pyssel av gamla spelkort. Fick genast en briljant idé ! ;-)
men men..först borde nån städa upp i mitt pysselrum...imorgon..kanske !
Här kan ni titta in och se på IHANAS pysseltips !

Förresten idag kom min kollega och ett av dagisbarnen på ett riktigt bra sätt att ta vara på en söndrig dragkjedsdel. De va mammans handväska vars dragkjed tappade en del och den ville den här dagisflickan absolut ha. Mamman ville också ha den, men fick ge sig ! ;-) Då kom min kollega och flickan på att de kunde ju göra ett halsband av delen. Sagt och gjort, fram med hamapärlor och tunnt gummiband.


Riktigt "drag" i det halsbandet eller hur ?
Sen gjorde hon eget presentpapper 
och packade in halsbandet fint..
och gissa vem som fick paketet ? 
Jo mamman förstås !

Kanske det där blev veckans dagispyssel ! 
Det där hänget kan man ju variera i oändlighet, bara att rota i nån "miljonlåda" så hittar man säkert nån mojäng att hänga i halsbandet !

Oj nu hittade jag ostbågar i en kökslåda....
och Mia på Grötö e ju för kul !

Hejsvejs mitt i veckan !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...